Bir takım belirtiler gösterir arıza verdiğinde.
Bunlardan bazıları ;
*Sabahları Geç Çalışma
*Çalışırken Kara Duman Atma
*Hareket halindeyken Göstergede arıza ışıklarının yanıp sönmesi
*Araç Rölantide iken çok sarsıntılı çalışma
*Yakıtınızın artması dır.
Arızayı tespit edemez yada anlamazsanız malesef motorunuz ciddi hasarlar alır.
Şimdi Enjektör Arızasını En kolay ve kısa yoldan kendinizce tespit edebilme yönetminden bahsedeceğim.Öncelikle Motor Üzerindeki Üzerinde DCİ yazan Plastiği elinizle Çekerek (Hiç bir alet kullanmak gerekmez) çıkartınız..
Plastik Seruma Benzer siyah renkteki borular Mazot geri dönüş borularıdır. (Resim : 2 )
Motor Rolantide Çalışır durumdayken Bu Boruları elinizle yada bir kargaburun penseyle sadece kendinize doğru çekmek suretiyle sırayla çekiniz .. Çıktığı yerden bir miktar mazotun püskürdüğünü göreceksiniz.
Çıkarttığınız boruyu tekrar takarak sıradan hepsini deneyiniz.
Püsküren Mazot Miktarında 4 Enjektör arasında orantısızlık var ise yani biri diğerinden daha fazla püskürtüyorsa Enjektörlerinizde arıza vardır.
Bu püskürtme işlemi direk akıyormuş gibi değilde. Oto yıkama makinasından suyun çıkışı gibi biraz hava biraz mazot şeklinde olmalıdır.
Fazla İşeyen Enjektör arızalıdır.
Unutmayalım ki Enjektör Arızasının %99 Sebebi Kalitesiz veya Kaçak Mazottur.
Bildiğiniz Güvendiğiniz Firmaların EURO dizelini Kullanmaya Özen gösterin. İyi Forumlar Dilerim.
Resim : 1
Resim : 2
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder