
Aracınızın içinden gelen uğultu sesini öncelikle bi tahminde bulunun. Mesela ses çoğunlukla önden mi geliyor arkadan mı, veya sağdan mı geliyo soldan mı diye. Daha sonra tahminde bulunduğunuz tekerleği aracınızın kriko su vasıtasıyla kaldırın. Boşta dönmeye müsait olan tekerleği elinizle ve var gücünüzle çevirin. Eğer o tekerin porya bilyası bozuksa dikkatlice dinlediğiniz zaman tekerlek boşta dönerken uğultu sesini duyabilirsiniz.
Ses gelmiyorsa demek ki tahmininiz yanlıştır ve diğer tekerleklerde deneyin. Eğer tüm tekerleklerde bu işlemi uyguladınız ve sesi duyamadıysanız (sessiz bir ortamda dinlemeniz gerekir) düşük ihtimal de olsa aracınızın markasına göre sağ taraf aks ınızın askı bilyası vardır. O askı bilyası bozuk olup tıpkı tekerlek bilyası gibi ses yapabilir.
Eğer aracınızdan gelen uğultu sesi araç seyir halinde viteste iken gaza bastığınızda artıp bıraktığınızda azalıyorsa veya gaza bastığınızda azalıp bıraktığınızda çoğalıyorsa, vitesi boşa aldığınızda ses kesiliyosa veya değişiklik gösteriyorsa tekerlek (porya bilyası) bilyasıyla uğraşmayın.
Bu sesin sebebi yüksek ihtimalle şanzımandan veya diferansiyelden geliyordur. Bu durumda aracınızı yetkili servis değil de sesi iyi kavrayacak kaliteli bir ustaya baktırmanızda yararınıza olacaktır. Şanzıman veya diferansiyelden gelen ses porya bilyasına göre çok daha masraflı ve zordur.
Konuyla ilgili soru ve görüşlerinizi alttaki yorum kısmından yapabilirsiniz..
Bunlar da ilginizi çekebilir ;
Debriyaj sistemi ve şanzıman hakkında bilgi
Amörtisör nedir ? Arıza ve teşhisi nasıl konur ?
Arabalar hakkında bilmediğimiz 25 Bilgi
Turbo nedir ? Nasıl çalışır ?
El freniniz az tutuyor veya hiç tutmuyosa...
Araçta Termostat nedir ? Ne işe yarar?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder