Değerli kullanıcılar, otomobil tamirciliği yapan birisi olarak aracınızın fren Sorunlarından bahsetmek istiyorum. Bizim servise en çok frenle ilgili şikayet, frene basınca , genelde ince bir ses geldiğidir. Bu fren sonuçta, başka aksamlara benzemez ve herkes de bunun farkında olduğu için hemen ses geliyor diye servise geliyorlar. Teşhisi koymak için ;
Aracı hemen lifte kaldırıp tekerleklerini söküp fren balata larının durumunu kontrol ediyorum. Genelde aracın fren balataları
bitmemiş vaziyette oluyor.
Ama illaki seviyesi kullanımdan dolayı düşmüş durumda oluyor. Sesin Gelme sebebi frene basınca mutlak fren balatasıdır. İkinci sırada ise fren diskleri ve kampanalarıdır. Freninden ses gelen araçların genelde fren balata seviyeleri hala yarıda oluyor ama kullanımdan dolayı balata sertleşiyor. Sertleşen balata ise diske baskı uyguladığı için zamanla ses çıkartır.
Bunun çözümü fren balatalarını değiştirmektir. Ama fren balatasının seviyesi iyiyse ve ses dışında hiçbir sorunu yoksa ? İşte ben burda müşteriye izah ediyorum diyorum ki sesin gelme sebebi fren balatasıdır ancak durumu iyi olduğu için değişmesine gerek yok daha uzun bi süre bu balataları kullanabilrsiniz. Sesin olmasına razı olursanız diyorum. Burada müşteri duruma göre tamam kalsın da diyebiliyor veya yok değişsin de diyebiliyor.
Yani siz de aracı servise götürüp böyle bi izahla karşılasırsanız kalsın deyip değiştirmeyin, eğer durumu iyiyse. Tabi bir de sesten rahatsız olmuyorsanız. Yok ben o sesle binemem arabama diyorsanız fren balatasını değiştirin diyecem de burada dikkat edilecek bi HUSUS da var. Ses geldiği için fren balatalarını değiştirirseniz, eğer fren diskinizin durumu kötüyse yani dairesel çizgi şeklinde oyulduysa yeni TAKTIRMIŞ olduğunuz balata bi kaç haftaya kalmaz o diskin şeklini alır ve ses yine yapmaya başlar. Bu durumda balatayla birlikte diski de değiştirmeniz veya kurtarır vaziyetteyse sildirmeniz gerekir.
Burada bu kısma dikkat etmeniz gerek mazallah balatanız boşa gitmesin. Şunu da belirteyim Gelen ses balatanızın bitmiş olduğundan da yapabilir. Yani anlattığım gibi sadece sertleşmekle kalmayabilir. Özellikle japon malıysa arabanız balatası kesin bitmiştir. Çünkü onlarda diğer markalardaki gibi kablolu balata seviye ölçer yok diske yakın bir sac parça var. Balata seviye düştükçe o sac parça diske yaklaşır ve en sonunda sürtüp sesi yapmaya başlayarak balatanız bitti diye sizi uyarır. Çoğu japon gruplarında var.
2005 üstü çoğu araçta ve 2005 altı bazı araçlarda da kablolu dediğimiz uyarı sistemi var. Okuyuculu kablo ucu balataya takılır ve balata seviyesi düştükçe diske yaklaşır en sonunda diskle temas edince göstergeden park ikaz ışığı yanar veya marka ve modeline göre buluna balata lambası yakar.
NOT: Freninizden gelen ses yoğun kullanım sonrası gelmeye başladıysa ve ses ince tiz şeklindeyse korkmanıza felan gerek yok. Aracınıza rahatça binebilirsiniz. Müsait olduğunuzda servisinize götürüp disk ve balatalarını kontrol ettirirsiniz.
Saygılarımla...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder