9 Mayıs 2014 Cuma

KİA SORENTO 2.5 CRDİ MOTORDAN GELEN SES

Kia Sorento 2.5 CRDİ Motordan Gelen Ses


Sorento 2.5 CRDİ balans mili ve yatakları
Geçenlerde Kia Sorentodan gelen ses beni epey uğraştırdı. Önce sesi anlatayım.
 Rölantide çalışırken sıkıntı yok ancak hafif gaza basmaya başlayınca motorda acayip bir seri şekilde tıkır tıkır şırıldama sesi geliyordu. 
Biz bu sesi doğal olarak enjektör sesine benzettik ve hemen enjektörleri söküp pompacıya götürdük. Gerçekten de enjektörlerde sorun varmış yapıldı. 
Enjektörleri takıp çalıştırdık ses hala aynıydı, yani seste hiç bir değişme veya azalma felan yoktu. Yani enjektörden değilmiş anlaşılan.

Stetoskopla motorun sağını solunu dinledim sesin ne taraftan geldiğini bulabilmek için ama nafile, net bir fikrim oluşamadı. Ne yatak sesi, ne kol burcu ne de etek vuruntu sesine benzemiyordu. Bir çok tamirci ustalarla istişare etmeye çalıştık fayda etmedi
 Bir de sanayide ramazan usta vardı kia cı. Onla konuşmaya gittim durumu anlattım. Çok şükür ki ramazan usta aynı sesle daha önce 3 defa karşılaştığını söyledi. Anlattığına göre bu sorento motorunun
gömlek ve segmanı çok sağlam oluyor ama piston zayıf oluyormuş. Enjektör arızalanıp mazot akıttığı zaman pistonda etek sesi başlıyor ve bu şekilde bir ses çıkarıyormuş.
 Kendileri motoru indirip gömlek ve segmana dokunmadan sadece 4 tane pistonu değiştirip takmışlar ve ses kesilmiş. Gömlek ve segmanları vs ise çok masraflı oluyo ve hemde zaten onlarda bir sıkıntı olmuyor diye değişmemişler.
 Her neyse anlattıkları kafama yattı. Enjektör de zaten arızalı çıkmıştı ve tecrübesine de güvenerek motoru indirip dağıttım. Ancak pistonlar dahil, segman ve gömlekler sıfır gibi duruyodu. Zincir sisteminde ve gergilerinde de bir şey çıkmamıştı. Sadece ana yataklar biraz aşınmış ama ses yapacak düzeyde değildi. Yani sesi yapacak hiç bir şey yoktu. 

Yani ramazan ustanın dedikleri boşa çıktı. Sonra dağıtmış olduğum motor blogunun içine bakarken balans demirlerini gördüm. Elimle ucundan tutup salladığımda yatağının boşluk yapıp balans demirinin takır takır sallandığını gördüm. Hem de ikisi de sallanıyordu. Çok şükür ki motoru boşuna indirip dağıtmış olmadım. Bizi yoğun arayış içerisine sokan bu sesin sebebini sonunda balans demirlerinde buldum. 

Eğer sorento 2.5 CRDİ sahibiyseniz ve sizin aracınızdan da böyle bir ses geliyorsa bu anlattıklarım sizlere yardımcı olabilir. Hatta hemen resimlerini çektim sizlerle paylaşmak için. 
Ancak şunu da belirtmek isterim ki motordan ses gelebilecek bir çok şey vardır, her ses gelmesinde de balans demiri aşınmış anlamını taşımaz tabi. 
Böyle bir sesi arayan ustalarım varsa umarım en çok onlara yardımcı olabilir bu anlattıklarım. 

Sadece edindiğim tecrübeyi burada sizlerle paylaşmak istedim.

Buarada yaptıklarımı da anlatayım. Piston gömlek felan değiştirmedim. Sadece segmanları ve yatakları değiştirdim. Balans demirinin yenisinin maliyeti yüksek olduğu için taşlamacı Mehmet ustam balans demirinin ucunu taşlayıp bilya geçirdi. Yani artık yatak değil bilya görev yapıyor orda. Bu şekilde orjinal halinden sağlam oldu. Çünkü devamlı zaten yağın içerisinde olduğu için bilyanın bozulma ihtimali yatağın aşınma ihtimalinden daha düşük. Sizde iyi bir taşlamacıya böyle bir şey yaptırabilirsiniz. Detaylı bilgi isteyen olursa da memnuniyetle yardımcı olurum.
İşte çektiğim diğer fotoğraflar ,
balans mili

balans yatağının ne hale geldiği

Balans milindeki aşınma

Balans mili ve yatağı

sorento balans mili ve yatağı

Sorento motor bloğu





Sorento motor parçaları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder