Öncelikle siz de biliyorsunuz ki berlingo ve partner araçların armaları hariç neredeyse herşeyi aynı fransız PSA tarafından üretilmiştir. Yani anlatacağım geç çalışma sorunları iki araç için de geçerlidir.
Partner veya Berlingoların sabahları geç çalışma sorunu genelde...
...1.9 dizel motorlu olanlarında sık görülür. Bu 1.9 motorların ilk olarak aküsü, sabahları marşa bastığınızda yeterli düzeyde olması gerekir ve ayrıca marş motorunuzunda iyi çalışması gerekir. Yani aracınız sabahları marşa basarken motorunuz yavaş dönüyor ve sesi boğuk geliyorsa evvela akü ve marş motorunuzu kontrol ettirin derim. Marş sağlam basıyor motor çalışmıyorsa bu bir veya bir kaç sebepten olabilir.
1- Aracınızın bakımlarını zamanında ve tam olarak yaptırın. ( Özellikle mazot filtresi aracın çalışmasında büyük rol oynar, motor yağı ise marşın kolay basmasını etkiler )
2- 1.9 dizel olan bu araçların motoru ısıtma bujisiz sabahları çalışması çok zor olur. O yüzden ısıtma bujilerinin sağlam olduğundan emin olmak için mutlaka kontrol ettirin.
3- Eğer havanın çok soğuk olduğu zamanlardaysa ( -20 ler gibi ) mazotunuz donmuştur veya donmaya yüz tutmuştur. Bunun için de mazotu en kalitelisini ve euro dizeli tercih edin. ( Bir tamirci olarak benim tavsiyem hava -10 veya daha soğuklarda seyrettiği günlerde 1 depo mazota 1 litre benzin koyun. Bu benzin bir depo dolusu mazotun donmasını engellediği gibi sabah çalışmasını da kolaylaştırır. Ayrıca korkmayın motora ve yakıt sistemine felan hiçbir zararı olmaz faydası olur bana güvenin )
4- Yakıt sisteminin özellikle depodan gelen hortumun pompanın giriş hortumuyla birleştiği noktadan ve mazot pompasıyla mazot filtresi arasındaki hortum boru ve bağlantı elemanlarının sağlamlığından emin olun. Bunlardan birinden en ufak bi hava alırsa sabaha kadar pompanın içindeki mazot deponun içine geri gideceği için yakıt sistemi hava yapar ve aracınız çok geç çalışır veya çalışmaz.
5- Bu 1.9 dizel partner veya berlingoların mazot filtrenin takıldığı el pompası ( komple plastiktir ) çok bozulur. Buton gibi pompalamak için bastığınız butonun dibinden kenarında mazot gözüküyorsa oradan mazot kaçırıyodur veya hava yapıyodur dolasıyla aracınız geç çalışır. Eğer o parçayı komple değiştirip para harcamak istemiyorsanız depodan filtreye geliş hortumuna bir çek-valf taktırıp bu dertten kurtulabilirsiniz.
6- Düşük ihtimallede olsa motorunuzun ömrü bitmiştir yani silindir-piston-segman aşırı aşınması sonucu motorda kompresyon düşük olup ilk patlama zor gerçekleşmesinden dolayı aracınız geç çalışıyor olabilir. Bunun çözümü motor rektefiye yaptırmak değil tabi o kadar para harcamayın boşuna:) arabayı satın gitsin ona edeceğiniz masrafı üstüne koyup yenisini alın :))
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder