24 Ocak 2014 Cuma

Elektronik Fren Güç Dağıtıcı (EBD) Hakkında Detaylı Anlatım...

Türkçe si elektronik fren güç dağıtıcısıdır.
 Fren anında aracın ağırlık dağılımına göre gereken lastiklere gereken fren gücünün dağıtımını yapar. Araç fren yaptığında ön lastikler üzerinde çok fazla miktarda ağırlık yüklenmesi olur. Ağırlığın fazla olduğu yerde atalet daha fazla olduğundan durdurmak için daha fazla güç gerekir. İşte bu güç dağıtımını EBD sağlar. Ön lastiklere daha fazla fren gücü uygulayarak aracın daha kısa mesafede durmasını sağlar. Keza aynı durum arka lastikler içinde geçerlidir. Aracınızın arkasına eşya yüklediğinizde bu sefer ağırlık dağılımı...
EBD FREN SİSTEMİ

arkaya doğru kayar, fren anında arka lastikler üzerinde daha fazla yük olur. EBD devreye girerek arka tekerleklere daha fazla fren gücü verir, böylece aracın daha kısa mesafede durması sağlanır. EBD sistemi başlı başına bir sistem değildir, ancak ABS sistemi ile kombine çalışabilir. Yalnız aklınıza şöyle bi soru takılabilir 'peki ebd olmayan araçlar nasıl fren yapıyordu? Öyleyse ebd olmayan bi çok araç var ve hepsinin frene bastığınızda arkasının savrulması gerekmez mi ' diye. Bunu da belirteyim. Ebd olmayan araçlarda ( nerdeyse hepsinde) fren sisteminde limütör denen bir parça vardır. Bu parça elekronik fren güç dağıtıcısının (ebd nin) mekanik olanıdır ve yıllarca otomobil firmaları bunu başarılı bir şekilde kullanmışlardır. O yüzden ebd olmayan bir otomobilin freni kötü tutar veya arka frenler çok tuttuğu için savrulur gibi şeyler aklınıza gelmesin. Ebd nin mekanik limütörlerden tek farkı ebd dört tekerleği ayrı ayrı kumanda edebilir limütör ise sadece arka frenler içindir. Limütör araca yük konulunca kasanın çökmesine göre yani yükün ağırlığına göre arka frenlere gidecek olan fren gücünü ayarlar. 


 Merak ettiğiniz veya sormak istedikleriniz varsa yorum gönder kısmından paylaşabilirsiniz hoşçakalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder