ARACINIZIN FAZLA YAKMA SEBEBİ
Otomobil kulllanıcılarının en sık rastladığı problemlerden biri de araçlarının normalden fazla yakıt tüketmesidir. Özellikle ülkemizde petrol fiyatlarının yüksek oluşu, bizi arabamızın çok yakmasına tahammülsüz bırakıyor. Aracın yakıtını etkileyen bir çok faktörü aşağıda detaylıca anlatmaya çalıştım.
Aracın fazla yakıt tüketmesini iki başlık altında toplayabiliriz ;
1- Araçtan Kaynaklanan Sebepler ;
** Motor yağı değişim km sinin geçirilmesi yakıt etkileyen faktörlerden biridir. Motor yağını hem motor sağlığı hemde yakıt ekonomisi bakımından düzenli km lerde değiştiriniz.
** Hava filtresi yakıtı etkileyen en önemli faktörlerdendir. Bir araba yakıtı çok tüketiyorsa ilk bakılması gereken yerdir diye düşünüyorum. Hava filtresinin kirlenmesi durumunda derhal değişitirilmelidir. Tazyikli hava ile falan da temizlenmeye çalışılmamalı.
Yakıt tasarrufu |
** Aracınızın sübab ayarı manuel ise yani otomatik ayarlı değilse en geç her 20000 km de bir sübap ayarı yaptırın.
** Debriyaj balatasının kaydırması durumunda yakıtınız yine feci şekilde artacaktır. Bu durumda debriyaj seti ( baskı, balata, bilya) değiştirilmelidir. Debriyaj sistemi hakkında detaylı bilgi için buraya bakabilirsiniz.
** Lastiklerin havası mutlaka tam olmalıdır. Havası az olan lastiğin yuvarlanması güç olacağı için yakıt tüketimini artırır. (% 5) Lastik özelliklerini ve kullanımını öğrenmek için buraya bakabilirsiniz
** Bujilerin yıpranmış olması veya buji tırnak arasının ayarsız olması yakıt tüketimini artırır. (% 10) En geç 20000 km de bujilerininzi kontrol ettirin, hatta değiştirin.
** Aracınız karbüratörlü ise karbüratör ayarını her 5000 de bir yaptırın.
** Şarz dinamosunun ve akünün voltajlarını kontrol ettirin. Çünkü bobine gelmeyen yeterli güç yakıt sarfiyatına sebep olur.
** Frenleriniz sıkmadığından, tekerlerin rahat döndüğünden emin olun. Bazen fren ayarının sıkı yapılmasından veya fren merkezlerinde oluşan arızadan dolayı tekerler zor dönüyor olabilir. Tekerlerin rahat döndüğünden emin olun. Ha bi de el frenini indirmeyi unutmayın ve tam indirdiğinizden emin olun :)
** Rot ayarınızı her 10000 de bir kontrol ettirin. Rot ayarı bozuk araba da çok yakmaya meyillidir.
2- Kullanıcıdan Kaynaklanan Sebepler ;
** Önünüzdeki aracı çok yakından takip etmeyin.Aracınızı sürekli olarak frenler ve gazlarsınız bu da arazınızın ortalam % 5 fazla yakıt tüketmesine sebep olursunuz.
** Uzun yollarda aşırı hızdan kaçının. Örneğin 150 km hızda gidenle 100 km hızla giden aynı aracın yakıtı tüketiminde çok fark vardır. Bazıları ''iyi de kardeşim ne alaka diğeri 100 le giderken diğeri 150 ile daha çabuk gidiyor ve araç daha az çalışmış oluyor'' gibi şeyler diyenler vardır. Onlara kulak asmayın fazla hız fazla yakıt demektir bunu unutmayın.
** Aracınız klimalı ise klimayı mümkün olduğunca az kullanmaya çalışın. Ama sakın klimayı açmayıp da camları açıp gitmeyin. Çünkü camları açık giderseniz klima açmışdan pek farkı olmaz. En iyisi klimayı açın en azından dışarıdaki kirli havayı değil polen filtresinin temizlediği temiz havayı solursunuz.
** Depoyu daima dolu tutmaya çalışın. Çünkü az benzinde buharlaşma daha fazla olur. Ancak depoyu da ağzından taşana kadar doldurmayın hiç bi zaman.
** Aracınızı sabah ilk çalıştırdığınızda 1500-2000 devir arası 40 saniye çalıştırın ve 3000 deviri geçmeyecek şekilde hararet göstergesi normale gelene kadar aracınızla ilerleyin. Bu aracın yerinde normal sıcaklığa ulaşmayı beklemekten daha faydalı ve tasarrufludur.
** Soğuk motorda yakıt sarfiyatı fazladır bunu unutmayın ve aracın ısısını ona göre ayarlayın. Özellikle kışın kısa mesafe kullanımlarda aracın yakıtı % 30 a kadar artar. Eğer gideceğiniz yere kadar kışın aracınız ısınmıyorsa önüne gazete gibi bişeyler koyabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder